25 Peygamber ve Tekamül Kodları
Kuran'ı Kerim'de 25 Peygamberin ismi geçer. Kuran'ı Kerim'de geçen peygamberlerin yaklaşık olarak kronolojik sırası şöyledir: Hz. Adem, Hz. İdris, Hz. Nuh, Hz. Hud, Hz. Salih, Hz. İbrahim, Hz. Lut, Hz. İsmail, Hz. İshak, Hz. Yakub, Hz. Yusuf, Hz. Eyüp, Hz. Şuayb, Hz. Musa, Hz. Harun, Hz. Zul-Kifl, Hz. Davud, Hz. Süleyman, Hz. İlyas, Hz. Elyesa, Hz. Yunus, Hz. Zekeriya, Hz. Yahya, Hz. İsa ve Hz. Muhammed.
HZ. ADEM;
İnsanlığın babası olarak kabul edilen Adem ismi Arapça 'toprak' demektir. Bu yüzden Hz. Adem yeryüzünün ifadesidir. Aynı zamanda 'İlk insan', 'insan türü' olarak da geçer. Allah'ın halifesi olan Adem'e secde etmek kendi özüne secde etmektir. Allah'ın 'Adem'e kendi ruhumdan üfledim' demesi kendi esmasını talim ettirdiği anlamındadır. Mizacımız şifalandırmamız gerekenleri göstermek üzere programlanır.
HZ. İDRİS; Kültürün oluştuğu dönemdir. Mağaradan çıkış, kumaş bulunur, elbiseler dikilir ve yazı icat edilir. Ne der İdris Peygamber "İnsanlar ölümlü tanrılar, tanrılar ölümsüz insanlardır." Yani sorgulayan bilinç uyanır.
HZ. NUH; Allah'ın emriyle büyük bir gemi inşa eder. İnancın ortaya çıkması ve Allah ile bağlantı kurulmasıdır. Kurtuluş yolunda atılan ilk adımdır.
HZ. HUD;
Madde ile sınanma.
Hud Suresi 50. Ayet;
Âd kavmine de kardeşleri Hûd’u peygamberi gönderdik. Onlara şöyle dedi: “Ey kavmim! Allah’a kulluk edin; sizin için O’ndan başka hiçbir tanrı yoktur. Siz ise Allah’tan başkasını tanrı sayarak O’na iftira edip duruyorsunuz.”
HZ. SALİH;
İlk sınav başarı ile verilmiş kişi aklı selim anlamına gelen Salih olmuştur.
HZ. İBRAHİM;
İnsan ile Yaratıcı arasındaki bağ kurulur. Tek Tanrı İnancı ile yol çizilir. Artık Yaradan' ın çizdiği yolda yürüme vakti gelmiştir. Akla ve akılcılığa vurgu yapılır.
Meryem Suresi 41;
"Bu kitapta İbrâhim’i de okuyup an! Kuşkusuz o, özü sözü doğru bir insan, bir peygamberdi."
HZ. LUT;
İkilik ve maddesel hazlarla ilgili sınavlar başlar. Yoldan sapma veya yanlış yola girme, yoldan çıkma.
HZ. İSMAİL;
Nefsi kurban etme vakti gelmiştir.
HZ. İSHAK;
Tekrar yola girme. Allah'ın yardım ve rahmeti ile tekrar doğru yolu bulma. Bu yol tek Tanrı inancı ile kodlanmıştır yani madde alemde hiç bir şeye tapmamak, İlahi olana eş koşmamak.
HZ. YAKUB;
Tek tanrı inancının yaygınlaşması ve toplumsal bilincin uyanması sonucu imanın güçlenmesi.
HZ. YUSUF;
Yaşananlar karşısında yeterince saflaşma ve rüya kapısının açılması. Rüyaları yorumlayabilme yani sembol dilini okuyabilme yeteneğinin ortaya çıkması.
HZ. EYÜP;
Yol bellidir, kişinin imanı tamdır ancak sabretme ile ilgili sınavları başarı ile vermesi gerekir. Tekâmül yolculuğu başlar.
HZ. ŞUAYB;
Doğru yolu gösteren, Aziz veya Halis arketipi ile de gelebilir.
HZ. MUSA;
Toplum arasından seçilme ve toplumu Tek Tanrı'nın çizdiği yolda yönlendirmek üzere görevlendirilme. Musa Peygamber bedenimizdeki enerjinin sembolik anlatımıdır. Mısır'dan ayrılması maddi dünyadan çıkış yapmasıdır. İlim deryası denize dalınca içindeki Firavun boğulur. Çölden dağa doğru yolculuk yapar. Dağ 3. Gözdür. Dağda ateş yanması enerjinin parlamasıdır. Çölün arkasından dağa çıkan Musa melekle karşılaşır. Ayakkabılarını çıkarınca dünya algısı biter ve Tanrı ile buluşur.
HZ. HARUN;
İlahi destek, seçilmiş ve görevlendirilmiş olanlara bir yardımcının atanması, günümüzde destek veren kardeşler olarak da yorumlayabiliriz. Burak atının verilmesi.
HZ. ZUL KİFL;
Allah'tan vahiy yoluyla alınan bilgileri ve emirleri tebliğ etmek ve hak dine çağırmak ile görevlendirilen yüksek vasıflı kimse.
HZ. DAVUT;
Taç giyme, hükümdarlık ve hikmet.
Bakara 251;
"Allah Dâvûd’a hükümdarlık ve hikmet verdi; ayrıca ona dilediği pek çok şey öğretti. Eğer Allah bu şekilde insanların bir kısmı eliyle diğer bir kısmını bertaraf etmeseydi, hiç şüphesiz yeryüzü fesâda uğrar, dirlik ve düzen kalmazdı. Fakat Allah, bütün varlıklara çok büyük lutuf ve inâyet sahibidir."
HZ. SÜLEYMAN;
Gösterdiği mucizeler sebebiyle kafirlikle suçlanma, yanlış anlaşılma.
Bakara 102. Ayet:
"Onlar, Süleyman’ın saltanatı aleyhinde şeytanların uydurduğu yalanlara uydular. Oysa Süleyman hiçbir zaman kâfir olmadı. Lâkin şeytanlar kâfir oldular."
Mucizeler gösterme, ayrıcalıklı bir konumunun olması.
HZ. İLYAS;
Diriliş, boyutlar arasında seyahat edebilme, Levhi Mahfuz'dan bilgi alabilme ve aldığı bilgiyi yorumlayarak aktarabilme yeteneğinin açılması.
Saffat Suresi 130;
"Selâm olsun İlyâs’a ve onun yolundan gidenlere!"
HZ. ELYASA;
Allah'tan vahiy yoluyla alınan bilgileri ve emirleri tebliğ etmek ve hak dine çağırmak ile görevlendirilen yüksek vasıflı kimse. Hz. Zülkifl ile beraber mezarı Diyarbakır’dadır. Diyarbakır kalp merkezimizle ilgilidir. Burada farklı bir boyuta geçiş olduğunu düşünüyorum.
HZ. YUNUS;
Saffat 140;
"Hani o, sahibinden kaçmış köle gibi, Rabbinden izinsiz vazîfe yerinden ayrılmış ve dolu bir gemiye kendini atmıştı."
Görev bilinci ile ilgili, pes ederek kendine çizilen yoldan ayrılma sonucu sıkıntıya düşme. Görevden (yaşam amacı) kaçma sonucu yaşananlar karşısında Allah'a sığınarak ve dua ederek, iman gücünü kullanarak tekrar Allah'ın rızasını kazanmak.
HZ. ZEKERİYA;
Yeniden yola girme. İlahi yardımların gelmesi, kısır iken bir çocukla müjdelenme. Gençlik, dinçlik, şifalanma.
Meryem Suresi 8. Ayet;
"Zekeriya hayret içinde: “Rabbim! Hanımım kısır ve ben de ihtiyarlığın son sınırına varmış, kemiklerim kurumuş iken, benim nasıl oğlum olabilir?” diye sordu."
HZ. YAHYA;
Meryem Suresi;
Biz: “Ey Yahya! Kitabın hükümlerine kuvvetle sarıl!” buyurduk. Ona henüz küçük bir çocuk iken ilim, hikmet ve peygamberlik verdik.
"Ayrıca ona tarafımızdan büyük şefkat ve merhametle birlikte tertemiz bir gönül ve yüce bir ahlâk nasip ettik. O, günahlardan çok çok sakınan bir kimseydi."
İlim, hikmet, peygamberlik, tertemiz bir gönül, yüce bir ahlak...
HZ. İSA;
Kuranın deyimiyle;
"Allah'tan bir ruh" ya da "Allah'ın Kelimesi"
Artık ondan konuşan HAK tır. HAK bilincinin, Mesih bilincinin ortaya çıkması. Allah adına konuşan insan KURTULUŞA alınır. İNS-AN; ALLAH'IN SESİDİR.
HZ. MUHAMMED;
Araf Suresi 158
"Rasûlüm! Bütün insanlara ilan et: “Ey insanlar! Şüphesiz ben Allah’ın, sizin hepinize gönderilmiş peygamberiyim. O Allah ki, göklerin ve yerin mülkiyeti ve hâkimiyeti O’nundur. O’ndan başka ilâh yoktur; hayat verir ve öldürür. O halde Allah’a iman edin; Allah’a ve O’nun bütün sözlerine, kitaplarına inanan o Ümmî Peygamber'e de iman edip ona uyun ki doğru yolu bulasınız.”
İhlas suresi ile TEK ve BİR= TEKBİR olmanın derin manası açıldığında her şeyin kendimizden kendimize olduğunu, ÖZden ÖZe olduğunu anlar ve özümüzü kapatan tüm perdeleri kaldırarak saflaşır ÖZümüz ile bir oluruz ve Müddessir Suresi açılır;
" Ey Örtüsüne Bürünen! Kalk ve Uyar!"
Her peygamber bir bilinç durumu ile ilişkilidir, beyinde açılan kodlarla ilişkilidir. Kodlarla deneyimler eşleşir.
Kundalini uyarıldığında yukarı doğru çıkmaya başlar ve taç çakrada nilüfer(lotus) gibi açılır. Amaç; negatif ve pozitifi dengelemektir. Denge bozulduğunda biri diğerine ağır basar. Negatif his ve algıları hakikati ile kullanmak önemlidir. Sağ el iyi, sol el kötü algılanır oysa ikisi de Allah'ın elidir, ikisi de Hakikattir mesele her iki eli dengede kullanabilmektir. Pozitifin içinde negatif, negatifin içinde pozitif vardır ve bu iki enerji kalp çakramızda örtüşmeye başlar. Kundalini enerjimiz Boğaz bölgesinden geçmeyi başardığında kanatlar açılır. Karanlığın arkasındaki hakikati görmeye başladığımızda enerjiyi farkeder, nefsimizi karanlıktan, zihnimizi egodan, fikir ve düşüncelerimizi şeytandan kurtararak kalbimizde barış imzalar; negatif ve pozitif enerjiyi dengeleriz.
Kundalini enerjimiz harekete geçtiğinde hallerimiz de değişir, halden hale evriliriz. Bu değişim; bedenimizi, bakışlarımızı ve ifademizi de değiştirir. Yüksek titreşimli duygular frekansımızı yükseltir ve ışıldamaya başlarız.
İnsanın kullanım kılavuzu diyebileceğimiz Kutsal Kitabımız Kuranı Kerim'de Allah'ın insanlar arasından seçtiği elçiler ile ilgili anlatımlar insanlara yol göstermek içindir. Elçilerin beşeri yönleri vurgulanır ve böylece Elçilerin; Allah'ın vahiylerini alan alıcılar oldukları, vahyin Allah'a ait olduğu pekiştirilir. Esas olan vahiydir ve vahyi getirenlere değil vahye odaklanmamız gerekir. Örneğin;
Musa'da endişe ve korku duyguları vurgulanır. Musa’nın Firavunla görüşmeye gitmesi istendiğinde sihirbazların yaptığı büyülerden korktuğu için yanına yardımcı ister. Allah Musa'ya; üstün gelecek olanın kendisi olduğunu bildirir. Musa’nın asası tüm büyüleri yutacak güçtedir ancak Musa gücünün farkında değildir. Hatta asa yılana dönüştüğünde arkasına bakmadan kaçar ve Allah tarafından korkmaması için uyarılır. Omurilik Musa’nın asasıdır. Bu asa; birlik bilinci, hak, ilim ve bilgi demektir.
Hz. Muhammed'de ise acelecilik vurgulanır. Taha Suresi 114
"Gerçekliğinde şüphe bulunmayan, her şeye hükümran olan Allah yüceler yücesidir. Sana vahyi tamamlanmadan Kur’an’ı okumada aceleci davranma ve 'Rabbim! İlmimi arttır' de."
Bilginin zihinde yerleşmesini beklememiz gerekir. Hz Muhammed görevlendirildiği kitlenin uyanışı için de acele etmekteydi.
"Rasûlüm! Biz seni, insanları hem müjdelemen hem de uyarman için hak din ile gönderdik. Sen vazîfeni hakkıyle yapıyorsun; dolayısıyla cehennemlik olanlardan sorumlu tutulacak değilsin!" (Bakara 119)
25 rakamının sembolik anlamı; özgürlük ve özgürleşmek ile ilgilidir ve 2+5=7 (Ruhumuzun en büyük amacı) ile senkronizedir. Ruhsal olarak tamamlanma...
🍀💐🍀 Hz İbrahim ile Hz İsmail kıssası için;bu nasıl bir adanmışlık ve teslimiyet diye düşünüyordum ,arabaya binerken birden düştüm kıbleye dönük vaziyette yoldan geçen araçlar baş ucumdan geçtiler.bana hiçbir şey olmadı.bu olay acaba kabul ve teslimiyet mi eksik diye düşündüm veya bunca peygamberler yoksa bir bilinç durumumu diye düşündüm.Hocam kesinlikle haklısınız her peygamber bir bilinç durumu ile ilişkilidir.kodlarla deneyimler eslesir.tesekkurler🧿🙏
YanıtlaSil🌍🌞💫🌻
Sil